اخبار فناوری اطلاعات
سامسونگ پنج میلیون هدست واقعیت مجازی عرضه کرد
شرکت سامسونگ در کنفرانس اختصاصی خود در نمایشگاه جهانی سیایاس ۲۰۱۷ (CES) اعلام کرد که در راستای گسترش فناوری واقعیت مجازی، تاکنون بیش از پنج میلیون هدست گیر وی آر به مشتریان خود در سراسر جهان عرضه کرده است.
به گزارش ایتنابه نقل از CNET، هدست گیر واقعیت مجازی، یک سرمایهگذاری مشترک مابین یک شرکت کرهای و شرکت اوکولوس (Oculus) میباشد. برخلاف اوکولوس ریفت (Oculus Rift) یا اچتیسی وایو (HTC Vive)، هدست وی آر سامسونگ پروژکتور داخلی ندارد. در عوض مانند گوگل دیدریم (Google Daydream)، یک جایگاه مناسب برای استفاده از صفحه نمایش دارد.
با این حال این قابلیت، کیفیت تصویر و توان پردازش را محدود میکند و در عین حال هزینه هدست گیر وی آر را نیز تا حد زیادی پایین میآورد. بدین ترتیب نیازی نیست که هزاران دلار برای خرید یک کامپیوتر و هدست، خرج کنید. اگر یک گوشی سامسونگ گلکسی سازگار با هدست گیر وی آر داشته باشید، صد دلار هم کافی است.
اکنون که تکنولوژی واقعیت مجازی در حال بسط و گسترش است، هر کاربری علاقهمند است در این زمینه تجربهای داشته باشد، و شرکتهای بزرگ این موضوع را برای مشتریان خود عملی کردهاند.
تجربهای که از کار با وایو یا اوکولوس به دست میآورید با تجربه حاصل از کار با گیر وی آر یکی نیست و وایو و اوکولوس تفاوتهایی با گیر وی آر دارند. گیر وی آر اپلیکیشنهای خیلی عالی و جالبی دارد که برای دیدن این اپلیکیشن ها هم که شده، ارزشش را دارد که این هدست را امتحان کنید.
همچنین سامسونگ اعلام کرد که در سال ۲۰۱۷، تجربههای جدیدی به این دستگاه اضافه میکند که از جملۀ آنها میتوان به تصویربرداری و فیلم برداری ۳۶۰ درجه اشاره کرد.
شایان ذکر است که هرچند بیش از پنج میلیون هدست گیر وی آر به جهان عرضه شده، اما شرکت کرهای سامسونگ، ادعایی مبنی بر فروش همه این تعداد را نکرده است، چون سرنوشت این هدستها هم به گوشیهای سامسونگ پیوند خورده و گلکسی اس ۷ (S۷) به طرز فجیعی، ارزش و اعتبار سامسونگ را خدشهدار کرد و سبب بیاعتمادی مشتریان نسبت به این شرکت شد.
طبق اطلاعات منتشر شده در حدود ۱۰ میلیون ساعت محتوای ویدئویی ۳۶۰ درجه برای هدست واقعیت مجازی سامسونگ Gear VR تولید شده است و با مشارکت مردم هر روزه مقدار زیادی از تصاویر ۳۶۰ درجه بر روی سرویسهای ابری شرکت سامسونگ آپلود میشود، به همین دلیل با قدرتمندترین هدست واقعیت مجازی در زمینه محتوای ویدئویی اختصاصی روبرو هستید. همچنین از طرفی پلتفرمهای کامپیوتر به دلیل مقدار محتوای پایین با فاصله زیادی نسبت به رقبای موبایلی عقب هستند و در زمینه واقعیت مجازی حرفی برای گفتن ندارند.
منبع : ایتنا