اخبار فناوری اطلاعات
اپل به دنبال استفاده از پردازشگر گرافیکی اختصاصی خود
این جایگزین، معماری GPU اختصاصی اپل خواهد بود که متال (Metal) نام دارد.
در واقع اپل به دنبال استفاده از رندر گرافیکی خود با نام متال است که میتوان را با DirectX مایکروسافت تشبیه نمود.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وبسایت TheINQUIRER، اپل این موضوع را در مراسم کنفرانس توسعهدهندگان خود موسوم به WWDC که چندی پیش در سن خوزه کالیفرنیا برگزار شد، عنوان نمود.
با توجه به این که توسعه پردازنده گرافیکی کار آسانی نیست، این سوال پیش میآید که چرا غول فناوری میخواهد وارد این دنیای مشقتآمیز شود و GPU خودش را توسعه دهد؟
در ابتدا بد نیست اشارهای داشته باشیم که OpenGL یک رابط برنامهنویسی برای رندرینگ دوبعدی و سهبعدی است که معمولاً از آن برای تعامل با پردازشگر گرافیکی (GPU) و به دست آوردن رندرینگ شتابیافته توسط سختافزار استفاده میشود.
OpenCL نیز بستری برای برنامههایی است که قرار است بر سیپییوها و جیپییوها و سایر پردازندهها اجرا شوند.
شرکت اپل رسما اعلام کرده که پشتیبانی رسمی از اوپنجیال و اوپنسیال را متوقف خواهد نمود، اما فعلاً آن را به طور کامل کنار نمیگذارد.
اگر چه این موضوع را میتوان به نوعی «آیندهنگری اپل» دانست، ولی به هر حال نگرانیهایی را بین کارشناسان و توسعهدهندگان و برنامهنویسان گرافیکی به وجود آورده است.
در مقابل، مدیران اپل به این موضوع اشاره کردهاند که متال هر روز آپدیت میشود و میتواند با جدیدترین پردازشگرهای گرافیکی دنیا هماهنگ شود.
اپل توصیه کرده که توسعهدهندگان جدید باید بتوانند از متال به جای OpenGL استفاده کنند.
با همه این تفاصیل، از آنجا که اپل در مورد برنامههای آینده خود بسیار رازدار است، هنوز سوالات زیادی پیرامون این قضیه وجود دارد که شاید در اطلاعیههای بعدی اپل قدری از این ابهامات کاسته شود.
منبع : ایتنا